Miriam Beisert, Dr.
- Post-Doktorandin
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1999-2005 | Diplomstudiengang Psychologie, Westfälische Wilhelms-Universität, Münster |
2003-2004 | Auslandsstudium und Forschungspraktikum Université de Genève,Schwerpunkte Psychopathologie und Neuropsychologie |
2005-2009 | Doktorandin, Max-Planck-Institut für Kognitions- und Neurowissenschaften, Leipzig |
2008 | Neuropsychologin (Teilzeit), Neurologische Rehabilitationsklinik Beelitz GmbH, Beelitz-Heilstätten |
2009-2010 | Wissenschaftliche Mitarbeiterin, Max-Planck-Institut für Kognitions- und Neurowissenschaften, Leipzig |
2010-2014 | Elternzeit |
seit 2015 | Postdoktorandin (SNF), Psychologisches Institut, Universität Zürich |
Beisert, M., Zmyj, N., Liepelt, R., Jung, F., & Prinz, W., & Daum, M. M. (2012). Rethinking ‘rational imitation’ in 14-month-old infants: A perceptual distraction approach. PLoS ONE, 7, e32563. DOI:10.1371/journal.pone.0032563.
Herwig, A., Beisert, M., & Schneider, W. X. (2010). On the spatial interaction of visual working memory and attention: Evidence for a global effect from memory-guided saccades. Journal of Vision, 10:8, 1-10.
Beisert, M., Massen, C., & Prinz, W. (2010). Embodied rules in tool use: A tool-switching study. Journal of Experimental Psychology: Human Perception and Performance, 36, 359-372.
Lepper, M., Massen, C., & Prinz, W. (2008). What to do and how to do it: Sequence learning of action effects and transformation rules. Acta Psychologica, 128, 139-152.
D'Argembeau, A., Lepper, M., & Van der Linden, M. (2008). Embodiment effects in memory for facial identity and facial expression. Cognition and Emotion, 22, 1198-1208.
Prinz, W., Beisert, M., & Herwig, A. (Eds.). (2013). Action science: Foundations of an emerging discipline. Cambridge, MA: MIT Press.
Herwig, A., Beisert, M., & Prinz, W. (2013). Action science emerging: Introduction and leitmotifs. In W. Prinz, M. Beisert, & A. Herwig, Action science: Foundations of an emerging discipline. Cambridge, MA: MIT Press.
Beisert, M. (2009). Transformation rules in tool use (MPI Series in Human Cognitive and Brain Sciences, Vol. 109). Leipzig: Max Planck Institute for Human Cognitive and Brain Sciences.